Dela med sig:
på 2023/12/6
Institution: LED Dot Matrix Screen -marknaden ökade med 23,1% under tredje kvartalet, vilket bibehöll återhämtning
Enligt Omdia, ett marknadsundersökningsföretag har globala leveranser av Direct View LED-skärmar ökat med 23,1% månad på månad och 18,5% från år till år, vilket markerar det tredje kvartalet i rad.Inflationen har emellertid hindrat inkomsttillväxten, med branschens totala intäkter ökar med 13,9% månad efter månad och endast 7,7% från år till år.Analytiker säger att slutkunder och systemintegratorer har påverkats av inflationstrycket, minskat deras urval av liknande billiga produkter eller komprometterar med upplösning och andra aspekter.
Statistik visar att produkter med pixelavstånd på 2 mm eller mindre uppnådde endast 18% tillväxten från år till år under tredje kvartalet 2023, medan skärmar med ett avstånd på 2mm till 4,99 mm uppnådde en tillväxttakt på 29%.
När man tittade på olika regioner återhämtade sig den kinesiska marknaden under det tredje kvartalet, med en tillväxt från år till år på 23,6% och en månad vid månadens tillväxt på 23,4%;Europa har påverkats kraftigt av inflationen, med transporter som minskar med 2,1% månad på månaden;Nordamerika är relativt stabilt och uppnår en tillväxt från år till år på 15,7%.
När det gäller teknologiska trender fortsätter försäljningen av produkter som använder COB -lysdioder att öka, främst på grund av förbättringen av kinesisk OEM -varumärketeknologi och produktionskapacitet.Jämfört med SMD -teknik har COB fördelar inom skärmens enhetlighet, hållbarhet och kraftförbrukning och värmeproduktion.Enligt Omdias rapport nådde tillväxttakten för COB-teknikprodukter från år till år under det tredje kvartalet 31,2%, vilket var mycket överskridande av SMD-teknikprodukter.
Dessutom monopoliserar den integrerade (AIO -dvled) stora skärmen storleken på 110 tum och högre, vilket ger den en fördel.Denna typ av produkt hade en tillväxttakt på 57,4% under det tredje kvartalet.I framtiden, när priset för att konkurrenskraften ökar, kommer de att konkurrera direkt med LCD -skivor och tävla på företaget och konferensrumsmarknaderna.