Visa alla

Se den engelska versionen som vår officiella version.Lämna tillbaka

France(Français) Germany(Deutsch) Italy(Italia) Russian(русский) Poland(polski) Czech(Čeština) Luxembourg(Lëtzebuergesch) Netherlands(Nederland) Iceland(íslenska) Hungarian(Magyarország) Spain(español) Portugal(Português) Turkey(Türk dili) Bulgaria(Български език) Ukraine(Україна) Greece(Ελλάδα) Israel(עִבְרִית) Sweden(Svenska) Finland(Svenska) Finland(Suomi) Romania(românesc) Moldova(românesc) Slovakia(Slovenská) Denmark(Dansk) Slovenia(Slovenija) Slovenia(Hrvatska) Croatia(Hrvatska) Serbia(Hrvatska) Montenegro(Hrvatska) Bosnia and Herzegovina(Hrvatska) Lithuania(lietuvių) Spain(Português) Switzerland(Deutsch) United Kingdom(English) Japan(日本語) Korea(한국의) Thailand(ภาษาไทย) Malaysia(Melayu) Singapore(Melayu) Vietnam(Tiếng Việt) Philippines(Pilipino) United Arab Emirates(العربية) Iran(فارسی) Tajikistan(فارسی) India(हिंदी) Madagascar(malaɡasʲ) New Zealand(Maori) Brazil(Português) Angola(Português) Mozambique(Português) United States(English) Canada(English) Haiti(Ayiti) Mexico(español)
på 2024/03/9

Institutionerna tillkännager utländska fordon Power Battery Data för januari: En årlig ökning med 30,1%, ledd av CATL

Forskningsföretaget SNE Research släppte statistiska uppgifter den 8 mars och uppgav att i januari 2024 nådde den globala användningen av rena elektriska fordonsbatterier, exklusive den kinesiska marknaden, 22,2GWh, en ökning med år till år med 30,1% (inklusive rena elektriska elektriska fordonfordon, plug-in hybridfordon, icke-plug-in hybridfordon etc.).År 2023 var det globala EV -batteriets kapacitet förutom den kinesiska marknaden 319.4GWH.


Ningde Times är fortfarande en ledare, med en batterianvändning på 5,7 gWh, en ökning med 28,5%och en marknadsandel på 25,8%, med undantag för den kinesiska marknaden.LG New Energy rankas som tvåa med 5,4GWh och en marknadsandel på 24,4%.Panasonic, Samsung SDI och SK på rankning tredje till femte, medan BYD rankas sjätte.


Den totala marknadsandelen för sydkoreanska batteriföretag är 44,7%, en minskning med 0,1 procentenheter från år till år, men den totala batterianvändningen ökar.Koreanska batterier används mest i BMW, Audi, Rivian, Fiat, Hyundai, Kia och andra modeller, medan LG: s nya energiprodukter antas av Tesla, Ford och General Motors, vilket uppnår god försäljning i Europa och Nordamerika.


Institutionen uppgav att Catls marknadsandel på icke -kinesiska marknader också snabbt expanderar, och dess batterier har tillämpats på Tesla Model 3, Model Y, såväl som modeller som BMW, MG, Mercedes Benz och Volvo.Inte bara det, Ningde Times är också utrustad med nya koreanska Hyundai Kona -modeller, Kia Ray Evs, och andra, vilket indikerar att dess inflytande i Korea expanderar.

Från och med 2023 har den globala marknaden för elfordon bromsat, med Ford, General Motors, Renault och Volkswagen som alla minskar eller försenar investeringar i elfordon, vilket har påverkat batteritillverkarna för att bromsa produktionskapaciteten.Institutionen förväntar sig att plug-in hybridfordon och icke-plug-in hybridfordon kommer att uppleva tillväxtmoment på kort sikt på framtiden.
0 RFQ
Kundvagn (0 Items)
Det är tomt.
Jämföra lista (0 Items)
Det är tomt.
Respons

Din feedback är viktig!På Allelco värdesätter vi användarupplevelsen och strävar efter att förbättra den ständigt.
Vänligen dela dina kommentarer med oss via vår feedbackformulär, så svarar vi snabbt.
Tack för att du valde Allelco.

Ämne
E-post
kommentarer
Captcha
Dra eller klicka för att ladda upp filen
Ladda upp fil
Typer: .xls, .xlsx, .doc, .docx, .jpg, .png och .pdf.
MAX Filstorlek: 10MB